Blonde vs. Brunette

de är rätt många som frågat hur jag blev blond så fort. hade ju brunt hår förut som skiftade rött, och med röd/orange slingor. att få håret ljust är ju lätt, bara att bleka massa gånger. men att få en bra blondfärg är ju lite svårare. jag är iaf nöjd med färgen jag har nu, ska bara göra lite fler slingor i underhåret när jag får pengar! visst ja är inget hårproffs elr så, men vill iaf hjälpa er litegrann. jag hade lixom ingen aning när jag försökte bli blond i 8an!

1. För att få ljusare hår måste man såklart bleka det. jag körde på denna extrem blondering från Schwarzkopf. jag behövde bleka håret många omgångar innan det blev ljust.

2. När jag hade blekt gång på gång och det var ganska gul/orange fick jag höra om Jane Hellen's ultrablond. deras blonderingsmedel tar bort gula toner i håret, perfekt för dom som vill ha vitt hår (inte för att det var vad jag var ute efter, men endå).

3. Jag köpte oxå slingor av samma märke. det som är bra med Jane Hellen är att det är så billigt, 45 spänn betalade jag per paket. och märket säljs på olika Ica butiker, så du hittar dom inte på Åhlens eller liknande.

4. När jag hade slingat/blekt klart skaffade jag mig ett silver shampoo. och tro mig om du inte blekt ditt hår tidigare - silver shampoo är inget altenativ, det är ett måste om du ska få en fin blondfärg. appselut bästa märket är Matrix. jag brukar låta det sitta i medans jag peelar mig/tvålar in kroppen/rakar mig, sen skölja ur! låt det alltså sitta så länge som möjligt, och använd varannan gång du duschar.


& nu en fråga ..





EN BRUNHÅRIG ELLER BLOND VERONICA ?

Kommentarer
Postat av: ett zith

brun=)

2009-07-14 @ 00:31:17
Postat av: Anonym

en blondie verooo

2009-07-14 @ 12:32:22
Postat av: jessica

passar i båda men ovant att se dig blond :)

2009-07-14 @ 14:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0